paddla

idag ska jag och klaris paddla igen :) ska strax ringa och boka :D
vi skulle ju ha paddlat igår, eller egentligen i måndags, men då insåg vi att någon över 18 som tar ansvar för vår kajak måste följa med och skriva på nåt, ingen över 18 som vi kände och va här kunde så vi fick boka om till igår, på morgonen igår så ringde en person ifrån uthyrningsstället och sa att dom inte skulle ha öppet pga vädret. jag kan i och för sig förstå att dom inte hade öppet för vädret var verkligen pissigt! men i alla fall så ska vi paddla IDAG :) det är ganska så bra väder för det, kanske blåser lite för mycket, annars är det bra :) lite sol, lite moln :D tummen upp för det!
igårkväll så kollade vi på v for vendetta, det tog typ halva filmen innan vi fattade vad det egentligen handlade om men sedan så var den bra! det var inte en film som man bara sätter sig och kollar på för att man inte har något att göra utan man måste vara mucho koncentrerad, annars är det omöjligt att fatta något, vi fick spola tillbaka en massa hela tiden och kolla om ;)
vi hade lite fotmassage senare ;) och mera fotvård, vi gjorde fotbad, filade och peelade och smorde in med den fetaste krämen ever! två gånger till och med, klara va hurtig och sov med strumpor över krämen men det gjorde inte jag, jag har gjort det en gång förut, det är inte skönt att sova med strumpor, speciellt inte när det är kladdigt i dom.. i och för sig så fungerar det väldigt bra med det, man får fötter som babyrumpor, haha!
klara står i duschen, vi ska hem till henne en stund sen och hjälpa hennes mamma att bära ner tunga saker i källaren, dom ska ju åka tillbaka til geneve snart :( och så kan inte allt stå kvar i lägenheten när det som hyr den ska komma tillbaka och bo där igen..
förresten.. sa jag förut att jag hade bokat språkresan? nej, det tror jag inte.. det blir i alla fall St Raphael med EF nästa år den 3/7 så bär det av! :D
och sa jag att jag fick en pulsklocka av pappa? nej det tror jag inte heller att jag gjorde.. det fick jag i alla fall :) för jag har bestämt att jag ska börja springa lite grann och om jag börjar regelbundet så ska jag få ett par löpskor, jag har ett par allround skor nu typ.. inte så profesionella att springa i.. men jag ska börja på landet så att jag blir bättre och sedan kan jag börja här i stan, det känns mucho mer pinsamt att springa i stan än att springa i skogen på landet ;D i skogen på landet så är det ju inte en kotte som ser en och DET är bra ;D jag hatar när folk glor precis som dom aldrig hade sett någon som joggade förut, herrejisses liksom..
nu kommer nog klara snart in här från hennes duuuusch och jag ska läsa lite i hennes blogg nu :D

ciao

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Remember me? :)

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback