dröm

Jag drömde värsta läskiga drömmen inatt, eller ja, jag tror det va med på morgonkvisten. Det kanske inte låter särskilt läskigt, men det va det kan jag tala om! ;)

Det skulle vara någon slags pingis & handbollsturnering i skolan på någon slags liknande plan som den fotbollsplanen vi har där. (elev-lärarmatcherna fick jag det ifrån!) Publiken som inte tittade på skulle sitta i något slags berg och titta på (men man såg ingenting och höll på att trilla ner från berget). Sedan skulle det bli handboll, då skulle killarna köra på bredden och tjejerna på längden så att dom kunde spela samtidigt (..?)... Jag och Joanna hade ingen lust att sitta kvar där när vi ändå inte såg någonting så vi gick in till ett litet hus och satte oss där. I huset fanns det en liten kokvrå, en säng och ett bord. Vi tyckte det va lite mysko att just dessa saker fanns där, men vi satte oss i alla fall vid bordet. Sedan hittade vi på något sätt en dagbok (igår läste jag en blogg där personen publicerade en gammal dagbok) och i den dagboken fanns det bara text på en sida och jag minns inte riktigt vad det stod, men det stod någonting som antydde på att personen i fråga inte var riktigt nöjd med sitt liv och ville begå självmord
Då rusade en tjej in i rummet och skrek att en tjej hade blivit överkörd på bron utanför huset "VARFÖR FLYTTADE HON SIG INTE FÖR ETT SÅ STORT FORDON!?" skrek hon. Vi förstod ingenting, och jag minns inte exakt vad som hände där precis efter men i slutet av drömmen så fick vi på något sätt tag på en telefon som inte var vår. Det kom lite konstiga sms till den då och då på konstiga språk och det va den där överkörda tjejen som skickade dom (låter helt skumt, I know, men det är ju en dröm) och det var ju också hennes dagbok vi hade läst. Jag blev så rädd för dom där sms:en så jag slängde ner telefonen från bron och då kom Johanna och frågade varför jag gjorde sådär och då frågade jag vart den hamnade för jag insåg att jag kanske faktiskt ville läsa de där sms:en när jag hade kommit hem eller något. Då började det komma sms till MIN telefon och då blev jag skiträdd och jag tänkte ju att jag inte kunde slänga bort min egen telefon, det vore ju lite slöseri, så sms:en fortsatte att komma, jag va skiträdd och sen hamnade jag i något slags halvvaket tillstånd (IRL) och så fortsatte jag att tänka/drömma att från mobilen kom den här tjejen och tänkte typ döda mig, sen vaknade jag helt.
Den va jätteläskig och jag fick sätta på tv:n när jag vaknade för att kunna gå upp, haha, låter jättetöntigt, men ibland är drömmar läskiga! Sådeså! :P 

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Remember me? :)

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback