göteborg

ojoj, det finns hur mycket som helst att skriva om göteborg! tågresan dit va seg, det går alltid segt när man ska nånstans, hem går det fortare ;)

när vi kom ner skulle vi ta oss till hotellet, typ ingen va på bra humör efter tågresan så alla va lite sura på alla. vi hittade i alla fall spårvagnen och det va jättevarmt, men jag kunde inte ta av mig min tjocktröja för jag hade så mycket att bära på, suck! i alla fall så gick det smidigt att hitta hotellet, det va fint och vi skulle ha två rum med en dörr mellan. vi fick ett av rummen när vi kom dit, det andra var inte färdigstädat. ett fint hotell alltså. vi bytte om och höll på en stund där på hotellet och begav oss iväg mot liseberg, det va jättemycket folk på vägen dit och köerna va som vanligt jättelånga, runt 40-45 minuter på det mesta. vi började med balder, åå, jag älskar balder, maria vågade följa med och några gånger senare följde tim också med :) han va livrädd när vi skulle åka, men han följde med i alla fall ;) vi åkte typ en massa andra saker och vandrade runt (jag gjorde en ny mugg med mig själv på, när vi va där och jag va typ 7-8 år så gjorde vi en, som pappa har på jobbet, jag såg den när jag va där och praoade och fick en chock så jag sa åt honom att han behövde uppdatera den, haha, nu har han en uppdatering 0:) sen åkte vi katapulten och den va kul, lite ryckig, men rolig :D
vi gick hem när det stängde, klockan elva och på spårvagnen kom det in en MASSA gothia cup ungdomar såklart, men det va VÄRLDENS bästa stämning! det va några nittiofemmor (hammarby) och några äldre som stod på varsin sida av vagnen och skrev ramsor till varann, det va så himla kul!
hursomhelst så lyckades vi komma av spårvagnen och ner till hotellet. jag somnade kanske vid halv ett, efter nio timmar på liseberg är man extremt trött ;)
jag sov gott till halv sju när tv:n gick igång på väckning för att vi skulle ner och äta frukost allihopa. tim va inte så morgonpigg så han kom senare. sen gick vi på stan, eller jag, maria, tim & oliver gick av på avenyn och tina & mamma skulle lämna väskorna i skåp på stationen först. när dom sen ringde och frågade var vi va så sa jag det och dom skulle komma, men dom kom inte förrän efter typ två timmar, jag stod och skrek (ja, faktiskt) åt henne på hm att jag inte hittade i göteborg för att jag inte bodde där och alla glodde på mig, men jag blev så himla sur, hon bara "men nu står jag på kungsgatan här... var ska jag gå nu?" JAG VET JU FÖR TUSAN INTE VAR KUNGSGATAN LIGGER I GÖTEBORG! sen frågade hon vilken gata jag va på, som om jag inte redan tusen gånger hade sagt att vi va på avenyn! hon hajade väl inte riktigt att den faktiskt HETTE avenyn..? :P
however så va det en trevlig liten mini-resa och hemresan va trevlig den också :)

nu sitter jag på landet och har studsat massor :) på måndag så ska jag möta klara i uppsala :D vi ska shoppa där, det är enda sättet för oss att träffas nu innan jag åker till östersund.

ciao!


Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Remember me? :)

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback