min ipod is back :D

idag vaknade klockan fyra minuter över sju, preciiiiis som alla andra dagar utom en, lite läskigt börjar det nästan bli, vakna samma minut varje dag utan att jag har någon klocka på ring..
jag gick upp och så kände jag mig ganska så frisk faktiskt, då tänkte jag att jag kanske faktiskt skulle kunna följa med pappa och hämta min ipod som kommit tillbaka från "reparationen". vi vandrade dit och så kom vi in till affären, då kommer han i kassan och säger att det inte alls var något fel på den och att vi ska betala nån jäkla avgift, GLÖM OCH DRÖM! han som tog emot den sa att det inte skulle kosta ett öre. jag VET också själv att batteriet inte alls var slut som de som hade "reparerat" den påstod.. det va helt fullt när den dog! därför mailade jag till reparationsfirman och nu väntar jag på svar från dom. jag var ovanligt trevlig mot dom, tänkte att det kanske skulle öka mina chanser att få ett vettigt svar.

här är mailet för den intresserade..

Hej,
för ungefär två veckor sedan så laddade jag min ipod helt fullt, den låg i några timmar och laddade. Sedan tar jag bort den precis som vanligt (säker borttagning av maskinvara o.s.v.), när jag ska sätta in den igen sen för att ladda in låtar så säger itunes att den inte kan hitta ipoden och att jag måste ladda in den nya programvaran, så jag går in på ipod.com och laddar ner den nyaste och sedan dör den. Den kan inte alls få någon kontakt med datorn. Därför går jag iväg till humac i Västermalmsgallerian i Stockholm och berättar vad som hänt. Då säger han som tog emot oss att han ska låta den ligga i någon timme hos dem för att se om den börjar fungera (sitta i deras dator alltså). Han sa nämligen att det kan ta ca. en halvtimme innan den börjar fungera om den var helt urladdad. Vilken jag är helt säker på att den var (fulladdad alltså), men han tänkte i alla fall testa. Så han sa att han skulle ringa om den började fungera, vilket han inte gjorde. Han sa också att om det nu inte skulle vara så att det gjorde det så skulle han skicka iväg den på reparation, till er som det står på kvittot. Vi frågade om det skulle bli några avgifter men då sa han att allt gick på garantin, för honom var det väl inte aktuellt att nämna avgiften på 250:- om ni inte upptäckte några fel, eftersom han själv insåg att det faktiskt var fel på den.
Sedan går de här två veckorna och igår ringer någon och säger att ipoden har kommit tillbaka. Idag så går vi och ska hämta ut den men då säger han i kassan att han vill ha 250:- för att ni inte kunde upptäcka några fel på den? Då berättade vi som det var och att han som tog emot oss första gången sa att det inte skulle kosta ett öre. Ord stod emot ord och vi slapp betala. Väldigt snällt av honom, men jag undrar.. När jag är så säker som jag är på att den var fulladdad hur ni kan påstå att den inte var det? Och att det inte var något fel på den? För isåfall måste det ju vara något fel att den inte kan visa hur lite batteri den har? När den såg helt fulladdad ut när jag tog ut den ur datorn? Då är det ju faktiskt ett fel på den? Jag är jätteglad för att jag har fått tillbaka den och att jag slapp betala, men när man kommer dit och dom säger "ja, nu ska vi ha 250:- för detta eftersom det inte var några fel på den" och man innan hört att man inte ska betala någonting för att det är fel på den så blir man lite irriterad. Tack för att ni fick igång ipoden i alla fall!
MVH,
 Caroline

jag vet, inte alls sammanhängande eller någonting, men jag antar att dom fattar vad jag snackar om och vill ha sagt i alla fall. however så har jag fått tillbaka min ipod <3333
pappa va och köpte en ny sladd till den också, jag hade ju bara en från teknikmagasinet och det skulle kunna vara pga den som den dog så vi köpte en originalsladd :) 
ska ladda in några bilder i datan nu, tjingciao! <3 

Kommentarer
Postat av: jojo

oskar... är... HOPPLÖS
Inget biter på honom!!! SUCK han är så skum på msn!!!!
ps: Kul att din ipod är tillbaka :D :D :D

2006-09-11 @ 19:01:47
Postat av: jojo

ps: okej, oskar, om du läser detta: Det är inte internetmobbning, du vet vadd du har gjort!

2006-09-11 @ 19:02:30

Skriv din kommentar här:

Namn:
Remember me? :)

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback