sjukienhelvecka

imorgon kväll så har jag varit sjuk i en hel vecka. det har varit jooobbigt för att man är helt slut! värst va det ju såklart i början.. men det är ändå en väldigt seg sjukdom. nu mår jag i alla fall bättre i halsen även om jag har feber och blir trött av att göra vadsomhelst och sådär. jag ska stanna hemma imorgon också. sedan har jag ju helgen på mig att bli frisk. sen är det återigen tillbaka till skolan precis som vanligt..
idag har jag gjort en massa läxor.. min hjärna har inte varit så död som den va igår när jag försökte göra lite matte men det gick åt skogen för min hjärna dog.. jag har gjort matte, kemi, hemkunskap, liiite so, engelska och så ska jag göra svenska! hua! man hinner nog faktiskt mer än man tror på en vecka i skolan, när man är där känns det som man gör nada oftast, man gööör inget liksom, men sen när allt kommer som en klump såhär en dag när man återupplivas från sin sjukdom så blir man helt snurrig av att det är så himla mycket. jag har skjutit upp svenskan medvetet, Herr Arnes Penningar är inte den muntraste (säger man det eller mest muntra?) boken som jag har läst.. absolut inte. inte för att selma lagerlöf har det muntraste (?) ryktet.. men så här hemskt - det är faktiskt hemskt - trodde jag aldrig att det skulle vara. typ ingen i klassen gillar boken, annanas berättade att en del hade skrivit ganska så elaka saker om den till vår lärare och att han då som vanligt säger att man kan försöka skriva om vad boken HANDLAR om istället för vad man tycker, men herregud, skriver man inte vad man tycker i ett intryck? liksom.. mitt första intryck: herr arne har en massa penningar och han ska köpa en massa saker, det fungerar ju inte.. man måste ju skriva vad man tycker i ett intryck. annars får han döpa om det till handling efter tre sidor eller nåt, herregud, jag blir så irrrrrriterad!
wellwell, måste gå, ciao

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Remember me? :)

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback