vallokal

det va en tant där i vallokalen som inte alls var trevlig mot mig och mamma. jag skrev därför ett mail till valmyndigheten för att få svar på frågan som inte den tanten kunde svara på..:

Hej,
idag följde jag med min mamma till vallokalen i Kungsholmens gymnasium. Själv är jag 15 och får inte rösta. När vi stod bakom det där skynket och mamma skulle lägga ner sina lappar i kuvertet så var det en som sa till oss att man bara fick vara en person bakom skynket i taget så jag ställde mig bredvid och väntade. Mamma tyckte det var fånigt för hon ville att jag skulle stå med henne eftersom jag ska rösta själv nästa år. Då såg jag att bakom ett annat skynke var det en mamma och två barn på kanske.. 7 & 11 år ungefär. Hur kan det komma sig att de fick stå med och titta på hur deras mamma gjorde? Anser ni att de som är "mindre" inte förstår vad det hela går ut på och inte skulle gå och säga till hela världen vad deras föräldrar vad de röstade på? Jag förstår inte riktigt varför? Jag blev väldigt upprörd när hon inte sa till den mamman och barnen. Det är ju viktigare att jag får stå med och lära mig än att de där småbarnen ska stå med? Eller? Jag kan också upplysa om att jag inte tar emot en förklaring med "ja.. men mindre barn kanske skulle springa runt och hålla på och störa andra annars" för en förälder kan ha lika mycket uppsikt över sina barn om de står snett framför än om de står bredvid, det har ingenting med saken att göra, saken var att de var mindre än mig. Men det SKA inte ha något med saken att göra. Jag blev väldigt, väldigt upprörd och när vi frågade henne (hon som sa till) så fnös hon i princip bara till svar. Jag har kollat i era regler på www.val.se efter en åldersgräns när man inte längre får stå med bakom skynket men inte hittat något.
Jag vill ha en förklaring på detta.
Mvh,
 Caroline


jaa, det är som alla mina andra mail, helflummiga och jättekonstiga, men saken är ju bara att dom fattar vad jag menar. jaja, nu ska jag gå och göra lite teeee till mig, jag och mamma har varit på en tvåtimmarspromenad så jag är lite kall nu :P

ciaoooo

Kommentarer
Postat av: Klara

Haha, tackaaar!! Men din är också intressant, bra att kunna hålla sig uppdaterad lixom ;)!
Nuu är jag hemma, ska göra lite läxisar, vi hörs!

Postat av: Mira

Hej!
Jag undrar, dina bilder som du tog hos en fotograf eller nåt? Vart var det, hur mycket kostade det och vad ingick? :P

2006-09-17 @ 18:39:50
URL: http://majry.blogg.se
Postat av: steph

barransh du å dina brev hahaha tycker du inte att du överdriver liiite bara?? ;) haha

2006-09-17 @ 20:18:34

Skriv din kommentar här:

Namn:
Remember me? :)

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback