Frankrike

Resan & ankomsten

Ja, resan gick bra och så, förutom lite förseningar, jag diggar ju inte att sitta på ett plan i flera timmar, men tiden gick ganska fort. Man lärde känna folk lite grann och hade trevligt på vägen.
När vi kom fram med bussen blev jag nervös, när man såg alla värdfamiljer som stod och väntade på att åka hem med oss.
Vi blev uppropade först och vår värdmamma var ensamstående, nyskild, och bodde i samma hus som sin mamma, de hade en våning var. Den första middagen blev vi bjudna på pizza med skinka på. Hon hade ingen aning om vad en vegetarian var, hon trodde vi åt skinka. Suck!
Annars var vi väl mest positivt inställda till att det skulle bli bättre ;) :D

Första dagen

Första dagen skulle vi göra testet, det kändes rätt mycket svårare än jag trodde det skulle va. Sen va det stranden efter en varm town walk. Det var jättehärligt. Sola & bada i tre veckor <3 värsta himmelriket! :D

Stranden

Ja, på stranden tillbringade man ju typ all tid. Sola & bada och ha det allmänt skönt. Vissa kvällar var vi där också. Med lite trevligt folk :)

San Remo, Italien

Det va vår första utflykt. En shoppingtur till Italien! Det va jättetrevligt där, billigt också! Köpte inte så mycket, men ändå, det va najs. Blev några nagellack och massa presenter från Sephora.

St Tropez

Det va vår andra utflykt, men vår första ensamma, vi fick fixa intyg och sånt från våra föräldrar så att vi kunde åka själva till St Tropez och Cannes.
Hursomhelst så hittade vi världens bästa Promodaffär där. Köpte en vit topp och två stycken klänningar. Hittade en Havaianasaffär där också så jag inhandlade även ett par till Havaianasflipflop där, inte för att jag har så stor användning för dom här hemma i regniga Sverige, men ändå.. ;)
Vi vandrande runt, kollade alla lyxaffärer och även dom som hade mer normala prisklasser ;)
När de hade siesta tänkte vi att vi kunde gå och bada så vi gick till turistbyrån och frågade var man kunde bada, så förklarade de vägen till närmsta stranden, vi gick dit och insåg att det va omöjligt att bada där för att det fanns typ hundratusentals maneter i vattnet! Stranden i allmänhet va värsta besvikelsen för att va i St Tropez! Men i och för sig kanske dom finare stränderna är privata där, men i alla faaaaall! Det va i alla fall en asbra dag!

Grasse och Monaco

Vi va i Monaco en dag också! Först åkte vi förbi ett parfymeri i Grasse, vi fick en guidad tur på svenska, jag köpte en parfym som kan komma ut som värsta märkesparfymen om ett halvår så nu ska jag hänga med på alla nya ;)
Monaco va jättefint och så, men det va inte så jättebra shopping precis.. Vi va nog inte på helt rätt ställen, men ändå. Najs dag där med :)

Gorges du verdon

Det va en sjö med en massa berg runt. Jättefint verkligen! Men inte det härligaste badvattnet precis.. Bottnen va skitäcklig och allt, men det va najs där ändå! Förutom att jag va jättesjuk, men det får man bortse ifrån. När vi kom hem på kvällen sen hade jag 39 graders feber, jätteont i halsen och huvudet och hela kroppen, men det blev bättre snabbt.

Cannes

Dit åkte vi också ensamma. Det va najs, vi tog tåget efter skolan! Shoppade och hade det najs där med, fotade oss själva vid trappan där kändisarna är vid festivalen ;) kollade handavtrycken, men dom va inte så coola..
Där va det också najs, alla ytflykterna va jättenajs!


Vad finns det mer att skriva om.. Vi gick i skolan 9-12, sen va det stranden i princip varje dag!

Skitnajs resa <3


Kommentarer
Postat av: Andy

Men hallå lärde ni er nån franska då? :P
var bodde de andra svennarna, är det några ni kommer fortsätta hänga med?
Låter asgrymt det där, efter ssu-kongressen nästa vecka är jag hemma lite grann, då kanske vi kan ses! PUSS!

2007-08-03 @ 01:30:32
Postat av: joanna

hej haha jag hinner inte läsa allt då missar jag limmon (bussen haha) men tänkte bara lämna ett fotavtryck och berätta att jag var här ;) hihi


Skriv din kommentar här:

Namn:
Remember me? :)

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback